Seat Leon Cupra 300

Seat Leon Cupra można zaliczyć do segmentu GTI. To jeden z najmocniejszych modeli tej marki, więc możesz liczyć na duże wrażenia z jazdy. Jeżeli podstawowe możliwości Leon Cupra Ci nie wystarczają, możesz postawić na dodatkowy napęd 4×4 oraz skrzynię DSG. W tym wypadku jednak czeka Cię solidna dopłata. Obie opcje razem kosztują ponad 20 000 złotych. Jednak nawet w opcji podstawowej samochód się świetnie prowadzi. Leon Cupra imponuje przyczepnością.

Podczas standardowej jazdy utrata przyczepności do podłoża jest praktycznie niemożliwa. Właściwie auto trzyma się drogi tak dobrze, że można sterować bez elektronicznych układów wspomagających sterowanie. Leon Cupra znakomicie poradzi sobie na szybkich trasach i znakomicie sprawdzi się podczas jazdy codziennej. W pewnym sensie Seatem można jeździć nawet mało ostrożnie – np. częste zmiany biegów nawet na łuku nie przyniosą pogorszenia sterowności. Auto nie jest też pozbawione wad. Jednym z drobnym minusów jest nie w pełni precyzyjna manualna skrzynia biegów.

Również automat mógłby działać trochę lepiej. Jak na ten segment przystało, auto powinno dobrze sprawdzać się na torze. I tak też jest w istocie. Cupra to dobre auto, którym można bić rekordy na trasach wyścigowych. Jednak jeszcze lepiej sprawdza się na zwykłej trasie. Na torze Seat Leon Cupra 300 jest po prostu dobrym autem, jednak gdy wyjedziesz nim na zwykłą drogę, poczujesz jak dużą ma moc. Oczywiście nie zachęcamy do ścigania się na drogach publicznych, ale dynamiczna jazda w granicach prawa na pewno przyniesie Ci wiele przyjemności.