Volkswagen to „samochód dla ludu”. Produkowany jeszcze za czasów III Rzeszy, miał być autem, które będzie dostępne dla każdego. Golf to uosobienie tego ideału. Jest prosty, dość tani i bardzo solidny. Golfy są jednymi z najchętniej kupowanych aut na rynku wtórnym, właśnie dlatego, że słyną z długowieczności. Golf R choć ma być stosunkowo mocną i sportową wersję popularnego modelu, to jednak nie stanowi wielkiego zaskoczenia. Wygląd jest stonowany, a „ostrzejsze” wersje z dodatkowymi zdobieniami nie każdemu przypadną do gustu, bo po prostu nie współgrają z charakterem golfa. Podobać się mogą natomiast duże felgi aluminiowe, o ile tylko zdecydujesz się na taką konfigurację. W środku możesz liczyć przede wszystkim na dobrą ergonomię. Volkwageny są dobrze zaprojektowane i wygodne w obsłudze.

Golf nie jest wyjątkiem. Bez problemu poradzisz sobie z obsługą klimatyzacji czy uruchomieniem podstawowych funkcji auta. Wszystko jest intuicyjne i łatwo dostępne. Nieco gorzej wypada skrzynia biegów, które potrafi drżeć w trakcie uruchamiania – co nie jest przyjemnym efektem i nie sprawia wrażenia solidności. Na uwagę jednak zasługują pozostałe elementy. Wnętrze jest ładnie wykonane i dobrze spasowane, choć do ideału daleko. Zdarza się skrzypienie i trzaski w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni. Wadą Golfa jest też dość sztywne zawieszenie, które sprawia, że kierowca nie czuje się w pełni komfortowo na nierównej drodze. Plusem, zwłaszcza dla fanów dynamicznej jazdy, będzie natomiast liczba KM, których jest pod maską aż 300. Najmocniejszą zaletą auta są parametry jazdy.

Niecałe 5 s do setki i 250 km/h prędkości maksymalnej, plus znakomita przyczepność i napęd na 4 koła.